“ZADARobot” – STEM višednevna radionica u Gradu Zadru

Projekt STEM(ajmo!) provodi se u okviru otvorenog Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a” (referentna oznaka: UP.04.2.1.10) financiranog od strane Europskog socijalnog fonda, Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. Nositelj projekta STEM(AJMO!) je Centar tehničke kulture Rijeka, a projekt se provodi zajedno s partnerima: Astronomskim društvom Višnjan, Connect IT udrugom za razvoj informacijsko komunikacijskih tehnologija, Gradom Rijeka, Međimurskim informatičkim klubom Čakovec, Sveučilištem u Rijeci – odjel za matematiku i odjel za informatiku, Tehničkim fakultetom u Rijeci, Zajednicom tehničke kulture Zadarske županije, Zajednicom tehničke kulture Karlovac i Zajednicom tehničke kulture grada Splita.

Zajednica tehničke kulture Zadarske županije partner je Centru tehničke kulture Rijeka na projektu STEM (AJMO!) koji se provodi kroz 2022. i 2023. godinu. Nakon uspješno provedenih edukacija partnera na projektu, zajednički smo kreirali niz zanimljivih višednevnih i jednodnevnih radionica na lokalnoj razini koje provodimo s krajnjim korisnicima sa svrhom popularizacije STEM-a. Tijekom travnja i svibnja 2023. godine provedeno je više radionica na području Grada Zadra s korisnicima od 7 – 18 godina.

Nastavnica tehničkog odgoja BRANKA ČATLAK, suradnica na Projektu, održala je višednevnu radionicu „ZADARobot“ 10. i 17. svibnja 2023. godine za polaznika skupine viših razreda osnovne škole u Gradu Zadru. Polaznici radionice prvo su se upoznali s s robotima (što su roboti, čemu služe, gdje se koriste, od čega se sastoje, kako se kreću i pokreću), zatim su učenici razgovarali o svojim poimanjima robotike u današnjem društvu, samostalno su istraživali o temi na internetu te prepoznavali dijelova uživo. Polaznicima je postavljen problem: Kako izraditi robota koji će biti brz i stabilan. Polaznici su se podijelili u grupe i krenuli u izradu FischerTechnik robota prema predlošku, pokrenuli su i upravljali s njime te se utrkivali što je bio i najzabavniji dio radionice.

Cilj je postignut: Polaznici su se upoznali s robotima, potaknula se inovativnosti kod polaznika i primijenila različita strategija prilikom rješavanja postavljenih problema, potakli smo razvoj kritičkog razmišljanja, kreativnosti i motoričkih vještina te zainteresirali učenike za tehnikom i tehničkim znanostima!

Možda vam se svidi i ovo ...